Livin' la vida loca

Pratade med syrran lite i måndags. Hon påpekade försiktigt att jag är dålig på att blogga. Inga invändningar mot detta.
Pratade med lite annat löst folk samma dag och alla verkar tro att jag går festdöden till mötes. För att förtydliga detta...

1. Jag har ett heltidsjbb! Heltid i London är inte som en normal 40 timmars vecka i Sverige. I teorin - visst. I praktiken är heltid allt mellan 50 - 80 timmar i veckan.

2. Jag jobbar inom barindustrin. Förtydligat innebär detta att jag jobbar där ANDRA festar.

3. Jag jobbar inom barindustrin. Förtydligat innebär detta att jag jobbar NÄR andra festar.

4. När jag slutar nångång mellan 02-05 på morgonen är de flesta ställen tro det eller ej - STÄNGDA.

So no worries mates! Jag knarakar inte, drar inte shootar bakom baren med kunderna, förbrukar inte en liter vodka i veckan och knaprar inga rosa tabletter med söta gubbar på.

Men klart vi festar! Jag är 20 år, bor i London och vill ha kul! Kul hade vi t ex i lördags. Då drog jag och fröken Elin till Roadan för att fira att jag hade en lördagsnatt off och att hon var tillbaks i London. Inledde med b@1 och sedan bar det av. Väl framme på¨Roadan körde vi "I dare you..." Sjukt rolig lek. Elin kirrade två gratis drinkar till oss + kanske en framtida date. Jag var tvungen att shaka lite ass med ett slemmo med ring i örat. "Jobbba på det", tyckte Elin och gick på toa. Två sekunder senare kom slemmot fram till mig och gav mig en öl. "Det gick ju smärtfritt" tänkte jag ch visade glatt min Corona för Elin. Mission complete.

Drog hem vid stägning och skulle hoppa på bussen  mot min nya lya. Jaa, jag harv förresten flyttat. Så nu vet ni det. I mitt inte helt nyktra tillstånd var jag dock inte helt säker på vart jag skulle. Virrade därför bort mig lite - vilket resuterade att jag sov 2,5 timmar innan jag skulle upp och jobba på morgonen.

Söndagen jobbade jag från 9-19. Sen svirade jag om till partystassen och skuttade i illfart up Great Windmill Street och in på b@1 ikväll igen. Heeey, varför bryta ett vinnande koncept liksom. Där var vi för att fira Josses birthday bash. Drack drinkar och hade trevligt. Vid 23.30 drog jag och Elin till Roadan igen. Göttade oss över att vi förmodligen skulle vinna kvällens upplaga av "I dare you...". Sen slöt Henke och Johan upp. Dansade, hade kul, drack. Vid stägning drog vi hem alla fyra till Chapel bar....det här kommer nog bara förstås av 3 personen: Eliin Andersson, Vickan P L och Tilda (i den mån hon löser bloggen). Johan och Elin gick och la sig. Kvar var jag och H och rätt som dte var ...........

Ikväll kommer förövrigt Vickan:) Då ska vi rocka loss. Först ska jag dock till agencyn och slakta min gala landlord. En gammal kär replik kommer till användning igen..."THIS IS WAR"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0