Ett hemsläps bekännelser!

Det börjar egentligen långt innan du kliver på bussen. Folk som passerar på gatan tittar på dig, deras ögon är fulla av förakt - du vet att de vet. Du skyndar på med raskare steg, fäster blicken i backen och förbannar dig själv för att du inte har ett par solglasögon i varje väska. Klackarna är förmodligen höga, gårdagens partysmink har fallit ner 3 cm och dina ögon är smått röda - jaa, hela din uppenbarelse skriker....HEMSLÄÄÄÄÄÄÄP!
Hahaha...så kan verkligheten se ut, men inte om man blir hemsläp hos Emelie:) Ni som inte redan har fattat - jaa, i söndags var det dags igen. Jenny och Emelie goes party volym 1,2,3,4 och 5.
Tanken som var så god - vi skulle bara på museum och göra isskulpturer. När vi kom dit var dock isskulptureringen över. Vi tog iaf en runda på National History Museum innan vi bestämde oss för att dra några civiliserade drinkar. Inget fel med det - 3 cocktails var på nån bar, lite snack och sen hemgång. Konceptet borde hålla - dock inte om man bestämmer sig förr att förkröka innan drinkarna. Det borde vi förstått redan då - kvällen kommer sluta i en rännsten!
Nåväl, drog till hostelet, delade en flarra vin och drog varsin corona. Stack sen till Dirty Martini kompanierade av Josh. Efter två martinis slöt även Mich, Lindsey och Raj upp. Vidare till b@1 och där var det Happy Hour:) träffade de nya kursarna och Henke. Följde med dem till Roadan. Här blev jag och Ems asknack. Hade tänkt följa med bartenderna på efterfest men stack tull donken istället av nån egendomlig anledning.
Sen vart jag hemsläp:) stolt som fan för dte var ett tag sen. Promenerade runt på taket på Emelies och deras lägenhet - rätt farligt i vårt tillstånd.

Måndagen spenderades sen med skitsnack, smoothie och nachos på Antons bar. Gött!

Nu ska jag inte festa förräns på söndag. Då är det grymfest för alla inom koncernen som äger min bar! Bäst av allt - det är fri bar så dte kostar inget.

Nixelipix, nu ska jag tillbaks till jobbet igen; 10.00-18.00, 22.00 - 03.30 = lång dag. Men det är rätt lugnt för då kan jag spana på mina två snygga managers:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0