Bloggens första lista

Det där med listor ska ju vara bra sägs det. Så nu ska jag knåpa ihop en här över saker jag borde göra/ha gjort i london men som inte blivit av än (pga pengabrist - gåvor mottages tacksamt).

1. Tower of London.
2. Buckingham Palace. Jag har väl inget större intresse av kungaparet egentligen. Men det är nog en sån grej man bara måste gå in i.
3. British Museum. Gratis, ingen ursäkt för att inte gå dit imorn
4. Tate Modern och Tate Britain. Se ovan
5. St Paul's Cathedral. För att göra gamla turismlärar Gunnar glad.
6. Besöka alla de kända parkerna
7. Westminiter Abbey och hela Parliament sq
8. Museum of London
9. National Martime Museum
10. Imperial War Museum
11. Design Museum
12.Theatre Museum
13. Serpentine Gallery
14. Sherlock Holmes Museum
15. Ripley's believe it or not
16. Hampton Court
17. Dagstur till Brighton (
dit ska jag faktiskt den 25 maj!)
18. Gå på massa musikaler och teaterföreställningar
19. Festa på Madame Jo Jo's
20. Notting Hill och Portabello Road
21. Eastern London.
Detta inkluderar båttur ut till Greenwich, Canary Wharf, festa vid Brick Lane
22. Windsor Castle

Nu orkar jag inte lista mer, men ni fattar poängen. Jag måste börja se mer grejer! Och så vill jag ha en kamera så jag kan föreviga mina upplevelser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0